sestdiena, 2007. gada 15. septembris

Barbie a roz... hořká komedie

Letos jsem měla krásné (24.) narozeniny. Jeden den s kamarády do kavárny, druhý den s jinými do hospody, třetí zase s jinými na výlet, další týden rodinná oslava, další týden dárek od studentky... a ještě měsíc po nich jsem od kamaráda dostala k narozeninám čokoládu :-)
Jeden z prvních dárků byl přerůžový časopis Barbie, což vypadá trochu uhozené k 24. narozeninám, ale vtip byl v tom, že ten časopis byl lotyšsky, tak jsem si krásně početla :-) Je v něm mimo jiné příběh o tom, jak Barbie dostane k narozeninám deník a náramek. Hádejte, co jsem pak dostala? od sestry dva indické náramky, od kamarádky deník :-)
Můj kolega lotyštinář mi pak nad tím časopisem Barbie, který má takové "prorocké" schopnosti, vyprávěl vtip, který si přivezl z Lotyšska:
Přijde Američan do obchodu s barbínami a ptá se prodavačky:
- Prosím vás, jaké tady máte Barbie? Chtěl bych nějakou pro dceru.
- No tak třeba tady máme Barbie na koktejlovém večírku, Barbie tanečnici, Barbie vílu, Barbie mořskou pannu a Barbie rozvedenou.
- A kolik která stojí? - zajímá se pán.
- Barbie na večírku stojí osmdesát dolarů, Barbie tanečnice rovněž osmdesát, Barbie víla a mořská panna sto dolarů a rozvedená Barbie dvě stě dolarů.
- A cože je ta "rozvedená Barbie" tak drahá? - diví se pán.
- To proto, že v té sadě není jenom Barbie a její oblečení, ale i Kenovo auto, Kenův dům a Kenův bazén.

Tenhle vtip je ale bohužel jen taková světlá stránka toho, co se děje na druhé straně. Za posledních čtrnáct dní se mezi mými přáteli a příbuznými vynořila spousta "roz...". Kam přijdu, komu volám, nakonec se vždycky dozvím, že se někdo roz... Rozchody, rozvody. A strejda spadl ze stromu a rozbil si nohu. Jakoby někdo někde spustil zeleným tlačítkem běžící pás s nápisem ROZ a červené tlačítko se zaseklo. Tak jen doufám, že ho někdo brzy spraví a pomalu se to usadí a viditelný bude jen ten vtip s Kenovým bazénem...

Nav komentāru: